Tämä koulutus on suunnattu kaupan- ja palvelualoilla työskenteleville esim. myyjille, kassahenkilöille, esimiehille, sihteereille ja erilaisille yrittäjille.
Koulutus antaa erilaisia työkaluja ja toimintamalleja hankaliin asiakaspalvelutilanteisiin
Koulutuksessa perehdytään:
Miten pärjäät asiakaspalvelutyössä, kun tunteet kuohuvat ja aggressiivisuuden uhka on ilmassa? Voitko ennakoida ja ennaltaehkäistä uhkaavia tilanteita asiakaspalvelutyössä?
Onko olemassa ennusmerkkejä?
Tarvitsetko työkaluja ristiriita- ja valitustilanteiden käsittelemiseen?
Lähes jokainen ihmisten kanssa työskentelevä kohtaa elämänsä aikana vihaisen, suuttuneen tai jollakin tavalla aggressiivisesti käyttäytyvän ihmisen. Tällaisen ihmisen kohtaamiseen on hyvä varautua, vaikka yhtä tiettyä toimivaa toimintamallia ei olekaan. Koulutuksessa perehdytään suunnitelmallisuuteen ja havainnollistetaan erilaisten toimintamallien tärkeydestä ongelmien varalle. Koulutettavat laativat omaan yksikköönsä erilaisia toimintamalleja, huomioiden yrityksensä erilaiset tarpeet.
Koulutus on suunnattu kaikille, jotka toimivat erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa toimialasta tai työympäristöstä riippumatta.
Koulutuksen sisältöä:
Uhka – ja vaaratilanteen sattuessa toiminta:
-tapahtuma
-Haipro tai vastaava ”haitta”-ilmoitus
-rikosilmoitus
-esitutkinta
-syyttämis / syyttämättäjättämispäätös
-oikeusprosessi